Wednesday, August 26, 2009

aGak2 bOle Tak akU NaK &*%^&#..

Semalam aku terbuat stunt dalam bas. Bukan aku sorang je, ade la 5,6 awek lagi kat depan ala-ala terbang semeter tatkala pakcik bas membrek. *&^*%$@#..aku
mase tu rase menyirap nak nyumpah2 tp sebab poser aku tahankan ajer. Nasib baik mase
tu aku pegang kuat tiang seri bas. Kalau tak, mau muke aku melekat kat tingkap bas. Paling2 tidak pun melekat kat lantai bas. Lagi tragik.

Entah apa2 bising2 kat depan bas, dengar citer ada bas len masuk dengan tibe2 depan bas kitorang. Sebab tu pakcik tu brek mengejut. Kitorang jadik mangsa. Aku kesian kat awek2 kat depan tu, lagi2 yang tersungkur. Haduss...
Sabar jela awak ek..DUUUGAAAAANN bulan poserrr...

Dah wat stunt tu satu citer. Ada lak hamba Allah sebelah aku ni yg
sama2 tersadung masa inersia tu pijak kaki aku ngan heel die.
Sakit ya ampunnnn..Nak patah kaki aku dibuatnya. Aku tengok2 gak muka die.
Sajeeeeee je. Sori pon tak. Tak tau la kalau die tak sedor yang heel die tu dah makan kaki aku.

*&$$%@@&%$#^....lagi sekali aku rase nak menyumpah seranah.


Tragik betul.


Kejang jap kaki aku time tuh. Sakit berdenyut2. Dalam hati dah pkir bole jalan tak ni nanti bila turun bas. Tapi aku tahankan je. Saikokan diri yang kaki aku tak sakit.
Padahal...! Balik rumah, okeyla sebab aku still bole jalan dan tak perlu bergayut kat Mis Antah kan. Jalan slow2 sambil tahan sakit.

Tengok2 bengkak kaki aku. Minyak gamat yang seploh botol pon xtau kat mana. Rase cam ada, rase cam takde. Nak solat pon rase sakit. Baru je aku berazam nak
solat terawih semalam. Kensel..

Dan hari ini aku g keje cam biase. Ngan kaki yg bengkak.
Ni pun dah kurang cket sebab aku urut sendiri pelan2.
Huhu..


Moral of the story :
Kuatkan kekuda anda atau berpaut pada objek yang kukuh jika anda berdiri di dalam bas. Anda mampu mengubahnya.

6 comments:

is-nanie said...

Baru dgr Cik Antah story psl bas tuh kat shahnor.. hehe..

btw.. Moga cpat sembuh.. huhu

+akufobia+ said...

jangan tidur ketika berdiri?boleh?haha.

kabuto said...

adeh..xsakit xsakit..tu la.nek bus xnak byr tambang.ngeh3x..

CoOkiE MoNSter said...

is-nanie ~
erm..tq2..dah nk elok nh.

+akufobia+ ~
ape boleh ke org tidur sambil berdiri????

kabuto ~
hellooo...sy byar tambang bas setiap ari okk..siap ada pas bas lagi.

eeka said...

hehehe kesian kawan aku sorang nih...
tu la... aku dah tak de sbagai teman utk kau berpaut... tatkala bas membrek.. ekekekeke... sabar jer la yerk...

CoOkiE MoNSter said...

eeka ~
terima kasihla kerana memahami. Teringat masa kita berasak2 lam bas dulu kan? huhu..kerinduan sungguh aku.