Friday, July 10, 2009

TetiBe RinDuUuuU..

Arini Jumaat. Macam biase aku bersinar lebih dari biase arini.

Hari gumbira sedunia aku.

Cam biasela...minggu lepas pon hari Jumaat gak aku masuk blog. Buat2 rajin nak hapdet. Lepas setel keje, dari td asik dok bace novel je. Cerpen-novel,novel-cerpen...camtu jela arini. Cube tgah byak keje, nak bernafas pon mencungap. Tetibe aku rindu kat kak hada. Sebulan jer daku bersamamu...Tak sempat lagi nak meronggeng ke Mid valley ker, Maidin ker (cam mentibang, dkat tp xpegi2), Times Square ker..hehe. Si Syura lagi ar, seminggu jer keje cni. Tak sempat aku nak beramah mesra lagik. Nak buat cmana depa dapat keje kat tempat len secara berjemaah. maka aku relakan kamu sumer pergi. Isk2.. poyo jer.

Aku nak upload pics kak hada yg aku curik2 snap mase die terkinja2 men badminton dlu. Tapi leh pulakkkkk aku luper nak simpan lam pen drive. Hayoooooo......... kepunden marang kerapu tul laaa...takpela, len kali jela aku upload pics tuh.

Tadi aku tgah khusyuk2 bace cerpen (mentang2 dok dpan pc jer kan), tetibe rase best lak menulis blik. Eh, aku dulu penulis tegar tau. Tak ler byak, aku baru wat 2 cerpan jerr... Tak leh nak panggil cerpen, sebab nak kater pendek xpendek, nak kater panjang xsampai lagila tahap novel tuhh.. Start menulis dari form 2, ntah aper yg merasuk time tuh, tetibe jer aku jadik rajin nak wat cerpen2 nh. Kalu dah rase gian menulis tuh, asik menulissss jela keje aku siang malam. Cerpen g satu aku wat mase 1st year kat U dlu. Memang tak hengaattt dunia bile mengarang. Aku siapkan 2,3 ari je kot mase tu. Sebab idea melimpah-ruahla kononnyer kannn, maka aku kna terus menulis sementara idea still panasssss gik. Muahahahhaha....

Tapi koleksi cerpen2 yang aku buat dlu dah lenyap dari PC. Koleksi tu pon biasenyer org2 terdekat ngan aku je bace. Aku lebih suke wat koleksi peribadi, malas nak publish2 segala. Janji dapat menulis. Tu jerr... Aku pon xhengat la aku wat backup ke x. Tu ar buat2 pandai mase format PC dlu. Aku terrrrrformat disc E tempat aku simpan 'barang2' berharga aku. Abessss sumer terdeleteeeee. Rase mmg nak nangis time tuh. Pesal lar bole salah tekan lak. Nak format disc C jer. Biawak tul.


Ade 1 citer tuh aku bace td mmg btul2 bessttttt wa cakap lu...tajuk die Bila YM Berbicara. Plot citer kemas, tersusun. Pandai betul kak Hani tu susun citer. Pendek kate kalu ko bace mmg rase santaiii jer. Instinct aku dapat merase yg hero die Charming ngan En Firdaus tuh org yang samer. Sangat coooooool okkkkkk hero itu. EEEiii...xsabo aku nak bace sampai abess. TAPIIII, memang BEST! Rase nak pi beli sejibik buku tuh kat kedai. Baru feeling sket nak bace sambil nak tergolek ker, nak terbaring ker,nak terapung ker kat umah kann. Baru ar ader aura pembaca tegar cket.

Tgok la cmner, aku still dalam perancangan, still riki2 idea gik untuk next cerpen. Layaaaaaaaaannnnn...

Da! ~

2 comments:

Unknown said...

ngaa.da siap nanti nak baca.

CoOkiE MoNSter said...

+akufobia+
Insya Allah..tgok la dulu. kalu penerimaan ok baru gue war-warkan. Nanti kamu gelakan sy. Malu la wei..