Monday, February 14, 2011

CekOr Pun taK TAu....

Bos : May, tau tak cekor tu cemana?

Opismate aku : Entahlah kak..saya pun tak tau cekor tu cemana rupenye..

Pastu bos aku datang lak kat aku.

Bos : Syah, tau tak cekor tu camne?

Aku : owhhhh.. Ala, yang panjang2, kembong2 tu..biasenye orang letak 2,3 serbuk penaik. Sebab tu dia kembong..(muka penuh serius dan konpiden. Bos aku tidak bereaksi, tapi kening dia berkerut sikit. Senior sebelah aku pandang-pandang.)

Lama sikit selepas adegan cekor-tu-menatang-apakah ,

Senior : Cekor tu.... dia lebih kurang macam halia, macam lengkuas.. (sambil pandang aku dengan muka rileknye)

Okkkk.....CEKOR tu sebenarnya POKOK okkk?????! Bukan KUEH. Yang kueh tu CAKOIIIIIIII!!!! Menyesal aku jawab dengan bos aku. Patutlah muka dia berkerut je bila aku sebut tambah serbuk penaik dalam cekor.

CAM HARAMMMMMM jawapan guwa. Ceh.

Cekor


CAKOIIIIIIIIIIIIIII!!! Ingat tu syah, jangan kompius CEKOR dan CAKOI. Adeh.

7 comments:

+akufobia+ said...

haha.takpe.duadua boleh buat makan.

* May * said...

haiyark..malu sei pasal hal ni... hj akop lak yg jwb...ak lg la..bos tnye tros google...nampk no x tau..hikhikhik...

CoOkiE MoNSter said...

+akufobia+ ~
okayyy....(ayat penyedap hati)

may ~
terserlah ketidaktahuan-memasak-cekor-and-so-watever.......adeh.

is-nanie said...

Is pon baru tau.. Tuh ade dlm bhs melayu standard atau jawo tuh? huhu

ashh said...

ntah la is. bahasa melayu lah tu kut?? hahahaha...

FAIL!!

k.e.r.i. said...

nampak sangat jarang masuk dapur ni.

CoOkiE MoNSter said...

keri~
makan dalam tu. perrgghhh.

eh, aku selalu masuk dapur la. cuma cekor tu je aku tak penah guna.

T-T