Monday, January 5, 2009

MaAF! Aku Bkan PembLogger TegAr

Salam... Maaflah. Ak bkan pemblogger tegar. Ak bkan spesis penghapdate blog 1 ari 4 kali. Ak cume memblog sesuke ati ak jek. Sesedap rase org kate. Maaflah kalu rase ak cam pmalas giler nak hapdet. Ko rajin ker nak hapdatekan blog ak?? Tak kan?? So, diam n bace je kalu nak bace. Syyyyhhh!

Dolu ak beriya hasut si kojah wat blog. Die tgok ak memblogging cam xder keje tyme tuh kan.(padahal byak je keje)Pas kna racun, tuba, ridsect sume, maka die pon join komuniti bloggerz. Die pon nmpak cam knak2 riang jer kan. Bahagia je xde keje nak buek. Ha, buek la ekau blog smpai muntah. Haha.. Before kna racun ngan ak, die xnak lak buek blog. Maka, jelaslah ak adalah d' X factornye. Xpe, otomatik ak tolong korang mngimarahkan lagi blogging nh. Si kojah mmg memblogging dengan kadar 'menggila'. Kagum ak. Teruskan usaha anda.

Anyway, bkan xde ape yang menarik happen for the past few months. Cume ak je mlas nak sumbat sume lam blog. Dh basi citer tuh sebab ak mlas nak hapdet. Even now pon ak mlas nak buek entry sobab line wireless jap ade jap xde. Sedey ak. Janji aritu ngan 'abg2 x-opis', nak upload pics depa lam blog. Tapi HAMPAGAS! Nanti la. Bile tibe masenye sy tunaikan janji sy tu ea?? Nak edit2 dolu. (buat2 rajin!)

Dok umah, jrang surf internet. (Internet ak free jer. Telekom sebelah.) Ade hambe Allah tu kate ak hack. Kejadahnye. Ak xpyah susah2 hack. Memg open wireless. Bek ati kan Telekom?? Kalu nak hack pon, bek hack mende yg lebih berpekdah. Cth: Result pekse?? Hahaha.... Ape yg ak nak citer td ek?

So, kalu bkak tenet pon juz bkak email and so on so forth. Mende2'kurang' berpekdah ak jarang layan. Blog, kdang2. Bace blog org jer. Jadah ak nak buek blog. Bosan xtau nak citer ape. Kalu ade citer pon, ak bkan spesis citer sume2 nye lam blog. Bkan spesis citer every movements, every events, every single talking, every feelings, every day n nights. Mmg rajin la spesis nh. Take that as a compliment. And kalu bace blog pon ak suke yg bole wat otak lapangg jer. Lawak. Lawak sengal pon xpe. Janji bkan gosip. Mengantuk layan gosip.

Contoh cam blog mr. yoshz. Sori la, blik2 ak sbut yoshz. Dah itu yg paling slalu ak singgah. Maapla yee? Yg len jgn kecik ati. Ak slalu gak singgah. Itu contoh. Contoh tau? Citer die ringkas. Xmeleret2. Ade jer sesi ketawa(even die x intentionally wat lawak). Tak lawak pon ak gelak gak. Hey, suke ati ak la kan?? Ade gak blog ak suke masuk tp jarang hapdet. Biase la. Bukan sume org rajin tahap mentibang nak blogging.

Lastly, to miss hajar, eeka, miss indee n saper2 yang berkaitan. Maaflah kalu ak memanjang xhapdet. Supe cam xbuek blog. Maapla yea? Ade brani nak jdik subject perbincangan ak lam blog nh?? Meh cni ak uraikan 1 persatu. Hahaha..
Eh, luper nak citer. Ak ade dendam xberbalas g ngan si kojah. Cehhhh... Buang pic tu cepatttt sebelum ak bertukar jdik hulk ijo. Hahaha...si kojah takot benor ak hack die. Jgn risau la. Xdonyo den buek. Kalu buek pon takat hapuskan jo, xtinggal kesan. Haha... bior die. Tetibe blog xleh bukak. Ayokk... (sesi ugut si kojah).

Tapi, aritu (sori nh mmg dah lapok nyer citer. Tp ak nak ckap gak.) memg unbelieveable, unsangkarable, unterpkirable, bole lak si kojah mngamok kek kodai kain maso poie nilai 3. Den pon tkejut. Ak ngan balaks si kojah tgokk je dr jauh. Cam ade drama lak kek situ. Sume pandang nh. Kami bertiga jadik subject ari tuh. Taukeh kodai kain tu xsompat nak nepis dah. Si kojah anta peluru berpandu 16 das kek dio. Mgkin org len xperasan ak. Sebab ak mnyamarkan diri di sebalik org2 yang tercengang. Buek ala2 ak xdo kaitan ngan si kojah. Hahaha... Sape pembace tegar tuh tau la citer nh kalu masuk page si kojah. Neway, thanks for the payung ye kojah!

Ngantuk la. Xde keje ak naip g. Bubbye...! Nak tido lak.

Thursday, December 18, 2008

petaNg YAnG hEniNG..

Petang yg mendung. Macam nak hujan. Tapi macam tak hujan. Aku pon konfius.

Kerusi berkerak keriuk. Aku masih berfikir. Dari entah brape minggu yg lepas, ak kerap berfikir. Ah? Oh, camni tak bole, ada error. Samapai kadang2 cakap sdrik. Housemate ak dah biase ngan fenomena ini. Die bantai tidur awal setiap malam. Ak je termenung depan tv ngan mata tak berkedip. Bukan sebab berita perdana tu best.

Ak masih berfikir. Semenjak ada 'kerja', ak byak mnggunakan otak kanan dan kiri untuk berfikir. Ini tahap maksima ak mnggunakan otak dengan serius. Sebab masa tak banyak, so ak terpakse compress planning and implementation sekaligus. Ak makan sambil fikir navigation model. Mandi sambil fikir algorithm admin. Tido pon tgok laptop. Kot2 terpancul idea time2 hening ni kan. Kdang2 dlam mimpi pon ade coding. Kadang2.

Selalunye time nk mandi, time masak, idea tu tetibe muncul. Cepat2 catat kalau tak lupe. Pergh, kalau lupe nak cungkil balik punye la susah. Fenomena ganjil nh lebih menjadi2 sebelum nak present pada supervisor. Tp skang dah lepas, alhamdulillah. Ak bukan lg di tahap kritikal. Kalau ade 5 level, ak kat level 3. Slow down. Tp slagi tak siap 'kerja' ak tu, slagi tu la ak mroyan. Sume dah setel, ade la cket modification yg The Big Boss nak tambah. Pening jap ak.

Tp try jgak wat. Selagi ak lum abes, projek ini di bawah tangggungan ak. Dah ak yg develop kan? harussssss la. Eka rilek bertongkat dagu tgok skrin PC. Kadang2 senyum sengsorang. Bahagia. Kak shida kiut edit pics, baru blik bercuti. Lagi bahagia. Abg eab? Kadang2 ada, kdanag2 xde. Cam chipsmore. Dia sgt bz. Sama bz ngan The Big Boss. Mereka rajin. Itu fakta.

Ironinya ak still berfikir. Eh, cmne algorithm tuk paparkan LO?? ~~ Suasana masih hening.

Monday, December 15, 2008

tAg Lagi?

Selamat Pagi Malaysia..Selamat ari isnin. Selamat2. Moga sumenye selamat. Tngah melalut2 bkak blog ari ni baru perasan hajar ade kat cbox ngan sorg budak busuk2x name kerie. Memg mulut xda lesen itu budak! Ceittt.. Hajar tag, punyela mlas nk mgepost tp sebab ak cute n baik ati, maka ak wat jgak. Hehehe..

Rules:
1.Link to the person that tagged you.
2.Post the rules in your blog.
3.Share 6 non-important things/habits/quirks about yourself.
4.Tag 6 random people at the end of your post by linking to their blogs.
5.Let each person know they have been tagged by leaving a comment on their website.
6.Reply to me when you're finish.

[sebenonye hampir sume same ngan hajar tp ak nk wat yg len lak arr]

1. suke dgar muzik. nak tido pon dgar mp3.
2. xsuke merayau xtentu hala. Kalu merayau ngan ayah jer. (dompet brgerak. hehe..)
3. suke bace blog org tp cket nyer mlas mghapdet blog sdri. Blog sy wujud berasaskan 'keboringan' melampau.
4. dh leh speaking japanese cket2 kesan khas menonton anime dan bace manga dlm 2,3 taun nh.
5. loyalll..
6. suke sebut 'sepak kangg!' walopon pada mr L sdrik. Die dh biase.

Tag :
1. sophea
2. aimie
3. aku mlas nk pk. ak tau korg pon bkannye spesis rajin nk wat tag kan? Sapo2 la yg rase diri rajin. Da!

Friday, December 12, 2008

speEeeeEEeeEEdd..aRe U A SpeeD kiNg?

41 words

Speedtest




Hampagas..penat ak naip.Tp lembap cam siput gak naip. Cehh.. Tapi xper, ak nk wat lg len kali. Korang leh challenge?

Thursday, December 11, 2008

KnaPe meRekA bYak ideA??

Salam... ari ni ak baik cket. Tak melangut, melalut seperti biase di ofis. Duk surf2 internet. Cari info sal php, coding..ape? boring? jgan citer sal coding? Ok la, ak citer sal len. Tp kalu ak xpk sal coding, ak melalut la. Hahaha.. Eh, kdg2 ak heran tau kat org yg ari2 hapdet blog. Hebat kan? Ade jer idea die nk citer ape. Bagus la. Dari ngarok wat surat layang, conteng dinding ker, bek wat blog. X gitu? Bole mempertajamkan skill menulis dn mengarang. Eshh3...ak xsangka byak rupenye kebaikan blog ni yea..SELAIN ITU (ayat skema darjah 6),kita juga dapat mengelakkan diri dari terbabit dgn perkara yang tidak bermoral dan sebagainya. Dari jalan xtentu hala kek bandar, bek nulis blog. Kongsi ape yg patut dikongsi. Tulis ape yg patut ditulis.

Tapi cam ak, bile dah boring tahap panda (sebut panda jer ak ingat yoshz. Sinonim btol), nk gak tulis2 kat blog. Tp xde mende ak nk tulis. Dok tau nok ngoyat ngapo (stail ba'an.sori ek ba'an, tetibe masuk nm ngko. Wahahaha...). Seriously, ak xbape pham bahasa belah2 nun. Padahal nenek ak pon speaking kelate jugok. Dulu kecik2 mmg 1patah harammm pon ak xpaham. Kalu nenek ak ajak bbual tuh, ak tenung jer muke die. Jap2 angguk. Konon2 ak paham ler.. Padahal..! tp skang bole handle la jgak. Kalu bual ngan nenek ak, ak dh bole angguk2 (ngan ikhlasnye). Tp nk balas blik tuh ak xpas gik. Nenek ak speaking kelate, ak blas speaking jhor. Standard ar tuh. Tp nenek ak paham.

Bukan takat nenek ak speaking kelate, sepupu sepapat ak abih sume balun loghat kelate. Tahan je la. Mne yg ak paham tu, ak layan la. Kalu x, ak wat2 xdengor. Ade skali tuh, sepupu ak yg kecik jerit2 cam ade umah terbakor. "biawokkk!!! biawokk!!" sambil tunjuk2 kat pokok. Ak time tuh ntah nape lumpy sgt, tgokkkk jer. Budak nih ape he??? Rupenye translator kate itu biawak laaa! Hampagas karen tul la. Susah tul nk berkomunikasi. Tp tu dulu la.


Kalu speaking kelate bole g la ak terima. Dulu ak penah ada jiran yg jawa 'pior'(ni bhs aku). Jawa pekat la. 1 ari tuh nenek die dtg pi umah jiran ak nh. Mase tuh, ak kecik2 agi. Biase la. Hilang2 tu biase la ak. G men pondok2 ngan jiran ak. Geng2 sume sebaya je. Ntah cmne ler, ak leh terserempak lak ngan nenek kwn ak tuh. Time tu ak xtau. Dah die panggil2 ak dtg ar kan. Sekali bukak mulut, hambek kauu. Speaking jawa. Pekat lg. Ak xjumpe 1 perkataan typical malay pon kat ayat die. Panjang lak tuh. Ntah ape die ckap. Sambil angkat2 tgan cam tunjuk2 kat 1 tempat. Bingung gue. Ak wat kerasss je ler kat citu. Nak blas xtau nk ckap pe. Last2, ak dgor die sbut cam bunyik linda2 byak kali. Hahh!! ni msti nk suh ak hambat cucu die blik umah pasal dh lewat. Itu teori ak la. Btul rupenye.... T_T (akhirnya ak terpakse guna 6th sense ak tuk tafsirkan ayat nenek tuh)


*ak search kat google. ntah sapo la nih! Beliau bosan.